Hanne Thaarup Mølbak

Hanne Thaarup Mølbak underviser og forsker i neuromarketing, og hvordan virksomheders kommunikation engagerer og påvirker forbrugerens ubevidste adfærd. Ved hjælp af metoder fra neuroscience, viden fra neuromarketing og forbrugeradfærd undersøges det, hvad forbrugeren faktisk lægger mærke til, og ved hjælp af ansigtsmimikanalyse kvalificeres den emotionelle respons på et website, en app, en video eller noget helt tredje. 

Om Hanne Thaarup Mølbak

Hanne Thaarup Mølbak

Profil

Lektor

Forskningscenter for kreative erhverv og professioner

T: +45 60 10 00 50, E: hamo@via.dk

Download pressefoto

Særlig viden om

  • Neuromarketing
  • Kvalificering af virksomhedens kommunikation og markedsføring med neuromarketing
  • Forbrugerens engagement i bæredygtige budskaber og miljøcertificeringer
  • In store eyetracking af shopping adfærd
  • Kvalificering af UX brugerrejser 
  • Design af brugeroplevelser
  • Retail 

Læs om Hannes forskning i UC Viden

Forskningsaktiviteter

I et samarbejde med danske og internationale uddannelsesinstitutioner er Hanne Thaarup Mølbaks fokus på virksomhedsnær forskning inden for blandt andet Digital Commerce og særligt eksistensen af et opmærksomhedshierarki hos brugeren af sociale medier. Herudover deltager hun i virksomhedsrettet forskning, hvor forbrugerens engagement i bæredygtig kommunikation og miljøcertificeringer undersøges.

Endvidere undersøger hun, hvordan den digitale udvikling med 3D, brug af avatars m.v. påvirker værdikæden i en bæredygtig retning samt forbrugerens online adfærd.