Vi forsker i de forskellige undervisningsformer, som kendetegner undervisningen på professionshøjskoler.
Projekter
Studiegrupper
Projektet undersøger de studerendes perspektiver på, hvad der skaber velfungerende studiegrupper, hvori de studerende trives. Undersøgelsen finder, at studiegrupper ikke blot kan integrere studerende fagligt og socialt på uddannelsen, men at studiegrupper også kan have professionsintegrerende effekter. Gennem studiegruppesamarbejdet kan de studerende træne professionsrelevante samarbejdskompetencer, ligesom de får mulighed for at udforske deres forestillinger om professionen, og hvem de selv er som professionelle.
Læs mere her
Simulation som undervisningsmetode
Der er et stigende fokus på simulationsbaserede undervisningsmetoder på professions- og erhvervsuddannelser. Antologien, Simulationsbaserede undervisningsmetoder – fra teori til praksis, giver en grundig indføring i simulationsbaseret undervisning samt indeholder konkrete eksempler fra praksis. Bogen anlægger en bred forståelse af simulation fra klassisk færdighedstræning i skillslabs til skyggeteater og rollespil. Bogen henvender sig således til alle, som interesser sig for simulation som undervisning- og kompetenceudviklingsmetode.
Læs mere om bogprojektet her