Vi forsker i lighed og ulighed i uddannelse. I vores forskningsprojekter sætter vi sætter fokus på betydningen af bl.a. social baggrund, køn og psykiske funktionsnedsættelser.
Projekter
Social ulighed i professionsuddannelse
Gennem et litteraturstudie har vi undersøgt vi betydningen af professionsbachelorstuderendes sociale baggrund for de studerendes faglige og sociale trivsel, fastholdelse samt overgang til arbejde og videreuddannelse.
Læs mere her
Kønsstereotyper og -bias i lærerstuderendes vurderinger af elever
I et eksperimentelt mixed-methods projekt har vi undersøgt, hvorvidt og hvordan kønsbias påvirker lærerstuderendes vurdering af grundskoleelevers muligheder for at tage en STEM-orienteret ungdomsuddannelse.
Læs mere her
Studielivet for studerende med psykiske funktionsnedsættelser
Andelen af studerende med psykiske funktionsnedsættelser stiger på de videregående uddannelser. I dette projekt kortlægger vi gennem et litteraturstudie den eksisterende viden om studielivet for studerende med psykiske funktionsnedsættelser.
Læs mere om projektet her