Markedsføringen bliver mere digital og databaseret
Virksomheder verden over har i stigende omfang brug for medarbejdere, der kan hjælpe med at styrke deres forretningsmodeller og gøre dem mere bæredygtige. Fx gennem mere digitaliseret og databaseret markedsføring. Derfor har de brug for markedsføringsøkonomer, som kan bruge digitale marketingværktøjer og forstår, hvordan data fra markedet, kunder, konkurrenter, m.v. skal udnyttes.
Det er grunden til, at vi har videreudviklet markedsføringsøkonom uddannelsen i Horsens med fokus på teknologi- og dataanvendelse.
Nye praktiske specialforløb
I løbet af din studietid kommer du igennem en række praktiske specialforløb. Her bliver du introduceret til den nyeste viden og teknologi af specialister, der til dagligt arbejder med digital marketing.
Forløbene kalder vi micro-credentials, og her vil du bl.a. lære:
- at bygge hjemmesider og webshops, der konverterer besøgende til kunder
- at skabe flot grafisk content og effektfulde videoer til sociale medier
- at opfange ubevidste købssignaler med neuromarketing. Fx via eye-tracking og aflæsning af ansigtsudtryk mm.
- at drive din egen virksomhed (gennem et simuleringsspil) i konkurrence med andre grupper af studerende på studiet
- at sætte tal på og vurdere, om dit markedsføringsforslag er en god investering for virksomheden
- at lave annoncering på sociale medier og søgemaskiner
Du kan også gå endnu mere i dybden med et af ovenstående emner eller et helt andet emne i valgfaget ”Marketing Specialisering” som du har på 2. år af uddannelsen.
Dit visitkort og vejen til praktik og job
De opgaver, som du løser i løbet af uddannelsen, lægger du ind på din egen hjemmeside (portfolio). Her deler du også dine refleksioner over din læring og udviklingen af dine markedsføringskompetencer.
Når du skal finde en praktikplads, et relevant studiejob eller et fast job, når du er færdiguddannet, så har du via dit portfolio et digitalt visitkort, som viser, hvad du kan.
Det vil styrke din profil, når du søger job. Dit portfolio dokumenterer nemlig, hvilke færdigheder og kompetencer du har tilegnet dig i løbet af dit studie, og hvilke specifikke marketingopgaver du har løst for virksomheder.