Kan du lide at planlægge, iværksætte, gennemføre og lede, samt evaluere aktiviteter af forskellig art. Det kan være i en NGO, en kommunal institution eller i en kirke eller kirkelig organisation.
Eventmanager eller eventkoordinator
En event manager eller event koordinator fungerer overordnet som projektleder af en eller flere events. Events er, som i øvrigt alle projekter, tidsmæssigt begrænset. En projektleder på en event har det overordnede ansvar for planlægning, udvikling, afvikling og evaluering. Det kræver multi-tasking og brede kommunikative kompetencer, men også en vis økonomisk forståelse i forbindelse med budgetlægning og fundraising.
Ansvarlig for aktiviteter
En event- og aktivitetsmedarbejder ansattes ofte i kommunale institutioner, fx på et plejehjem. De skal iværksætte og understøtte aktiviteter, hjælpe beboerne i aktiviteterne, udføre mindre kommunikative opgaver, såsom annonceringer, håndtere tilmeldinger med mere. Det kan være både indendørs og udendørs aktiviteter, der ofte gennemføres med deltagelse af frivillige, og derfor er frivilligkoordinering også en vigtig opgave.
Aktivitetsmedarbejderen skal have grundlæggende relationelle kompetencer, og der er ofte ansat pædagoger i den slags stillinger. Men en 3k'er har udover de pædagogiske kompetencer, også en lang række af de andre kompetencer, der er nødvendige for at varetage stillingen.
Event- og aktivitetsmedarbejderens særlige kompetencer
På uddannelsen tilegner du dig særlige kompetencer, som gør dig særlig egnet til jobbet som eventmanager:
- idéudvikling
- relationsarbejde
- kommunikation på sociale medier og hjemmeside
- grafisk facilitering
- markedsføring (PR)
- projektstyring - herunder fundraising, budgetstyring og evaluering
- frivilligkoordinering
- tværprofessionelt samarbejde
Event manager/koordinatorer ansattes ofte i tidsbegrænsede stillinger, herunder også frivilligjobs. Større organisationer eller organisationer, hvis primære opgave er gennemførelse af events, ansætter også medarbejdere i faste stillinger.