Vil du gerne arbejde med koordinering?
Hvad:
Koordinatorens arbejdsopgaver består af mange af de samme opgaver som administratorens opgaver. Det kan være sagsbehandling, administrative driftsopgaver samt kvalitetssikring, opfølgning, planlægning med videre. Koordinatoren vil dog typisk have flere udviklingsopgaver. Og en stor del af jobbet handler om at have overblik og være bindeled mellem opgaver, funktioner, afdelinger, enheder med videre.
Hvor:
Koordinatoren er ofte tilknyttet en specifik afdeling eller enhed, som har mange snitflader på tværs af fx afdelinger, organisatoriske niveauer og eksterne aktører.
Hvordan:
Koordinatoren anvender i sit daglige arbejde de videns- og handlekompetencer han/hun har opnået på uddannelsen. Koordinatoren anvender, ligesom administratoren, fx grundlæggende juridiskmetodiske færdigheder, kompetencer i bogføring og regnskab, forståelse for den offentlige sektors opbygning, samt og kompetencer i at anvende it-baserede fagsystemer.
Derudover anvender koordinatoren i høj grad sin evne til at have overblik og til at indgå i og understøtte samarbejde på tværs af professioner og sektorer. Dette forudsætter stærke kompetencer inden for samarbejde og kommunikation samt organisatorisk tæft.