Sådan arbejder vi
Vi arbejder teoretisk og empirisk med at udfordre og udvikle feltets viden og praksis. Det gør vi ved at udvide vores forståelser gennem teoretiske og filosofiske perspektiver og ved sammen med lærere og pædagoger at udvikle nye pædagogiske og didaktiske bevægelsespraksisser.
I vores forskning er vi især optaget af:
- Fænomenologiske og eksistentielle teoridannelser
- Bevægelsespædagogik og -didaktik
- Læring, dannelse og trivsel
- Idrætsundervisning
- Motion og bevægelse i skolen
- Bevægelse i daginstitutioner
- Fx øvelse, lidenskab, glæde, frihed, ADHD, inklusion og fællesskab.
Der er konstant 5-10 større og mindre projekter i gang. Målet med projekterne er med fokus på bevægelse at gøre skoler og institutioner til et bedre sted at være elev eller barn. Baseret på disse værdier samarbejder vi med og udfordrer praksis. Vi udvikler løsninger og andre gange nedbryder vi forestillinger – enten alene eller i et tæt samarbejde med praksis.