Vi søger skoler til deltagelse i vores lodtrækningsforsøg i efteråret 2026.
Alle skoler der er med i lodtrækningsforsøget, deltager med deres 3. og 7. klasser, gerne begge klassetrin hvis muligt (dvs. de klasser der er 3. og 7. klasse i skoleåret 2026-207).
Ved lodtrækning bliver halvdelen af de tilmeldte skoler tildelt rollen som indsatsskoler og halvdelen bliver kontrolskoler.
Indsatsskoler:
Gennemfører interventionen med det undervisningsmaterialer, undervisningsvejledninger og kursusforløb til tilhører (under udvikling).
Elever gennemfører test både før og efter endt forløb (planlagt af forskningsgruppen
Matematiklæreren deltager i kort kursusforløb, sætter sig godt ind i vejledninger der følger og svarer på en survey i forbindelse med interventionen.
Stiller evt. nogle elever og/eller matematiklærere til rådighed til interview (kun efter aftale)
Evt. inviterer en fra forskergruppen på besøg til observation af interventionen i praksis (kun efter aftale).
Kontrolskoler:
Gennemfører sin undervisning som de plejer
Elever gennemfører en fleksibilitetstest efter endt forløb hos interventionsgruppen
Stiller evt. nogle elever og/eller matematiklærere til rådighed til interview (kun efter aftale)
Evt. inviterer en fra forskergruppen på besøg til observation af interventionen i praksis (kun efter aftale).
Alle klasser der deltager som kontrolskoler modtager en gave til klassen i form af et spil eller lignende som tak for deres vigtige bidrag til forskningen. Uden kontrolgrupperne kan vi ikke gennemføre vores forskningsprojekt.
(OBS. denne liste forventes opdateret i april 2025 og igen november 2025, i forbindelse med design og afprøvning i praksis)
Hvis du og din skole er interesseret i at deltage i projektet i efteråret 2026, så kontakt Lóa.
Vi kontakter alle interesserede skoler når vi åbner formelt for rekruttering af skoler i foråret 2026.