På modulet får og udvikler du praktiske og teoretiske greb til at håndtere fagdidaktiske problemstillinger og træffe begrundede didaktiske valg både i din egen og i forhold til dine kollegers praksis. Målet er at opkvalificere fremmedsprogundervisningens praksis generelt for dermed at styrke elevernes sprogtilegnelse og kommunikative kompetencer i alle sprogfag på alle niveauer.
Du får viden om moderne sprog- og læringssyn, teorier om fremmedsprogstilegnelse og om nyere didaktiske tilgange til sprog, sprogbrug og kultur, herunder funktionel grammatikundervisning, ordforrådstilegnelse, litteraturdidaktik og stilladseringsstrategier inden for de fire færdigheder lytte, læse, skrive og tale.
Du bliver i stand til at analysere, reflektere over, udføre og evaluere fremmedsprogsundervisning baseret på nyere sprogpædagogisk viden med et særligt blik for progression og overgange samt varetage fremmedsprogsundervisning i et flersprogethedsperspektiv med henblik på at fremme elevers oplevelse af sammenhæng i sprogundervisningen på tværs af fag.