Print
Code
XR-SPL3
Version
1.0
Offered by
Software Ingeniør
ECTS
10
Prerequisites
Main purpose
Kursets formål er at kvalificere den studerende til at kunne anvende Unreal Engine med C++ og Blueprint. Kurset skal endvidere give den studerende viden om fundamentale emner inden for spiludvikling.
Knowledge
Den studerende har viden om:
- Unreal Engine
- Blueprint i Unreal Engine
Skills
Den studerende kan:
- anvende IDE Visual Studio med Unreal Engine
- anvende C++ til udvikling af spil
- anvende Blueprint til udvikling af spil
- anvende grundlæggende design, input, vektor matematik, grafik, lyd, animation og fysik i Unreal Engine
Competences
Den studerende kan:
- indgå som spilprogrammør i mindre udvikling- og vedligeholdelsesprojekter
- tilegne sig viden og færdigheder om spiludvikling
Topics
Teaching methods and study activities
Holdundervisning med præsentationer, øvelser, opgaver og tests.
Resources
Evaluation
Examination
Eksamensforudsætning:
Ingen
Eksamensform:
Gruppepræsentation ca. 20 minutter efterfulgt af gruppeeksamen med fælles diskussion og individuelle spørgsmål i ca. 25 minutter per studerende, inklusive votering.
Individuel karakter gives på basis af en helhedsvurdering af det indleverede arbejde samt den enkeltes præstation under eksamen.
Ekstern bedømmelse.
Tilladte værktøjer:
Alle
Reeksamen:
Som den ordinære eksamen (nyt projekt).
Der vil ikke være vejledning under forløbet.
Grading criteria
Karakter efter 7-trinsskala
Additional information
Responsible
Pelle Sølvkjær Christensen (pelc) og Søren Klit Lambæk (sklm)
Valid from
01-02-2026 00:00
Course type
Keywords
Unreal Engine, UE5, Blueprint, C++, Spil