Print

Spiludvikling 3

Code

XR-SPL3

Version

1.0

Offered by

Software Ingeniør

ECTS

10

Prerequisites

Main purpose

​Kursets formål er at kvalificere den studerende til at kunne anvende Unreal Engine med C++ og Blueprint. Kurset skal endvidere give den studerende viden om fundamentale emner inden for spiludvikling. ​

Knowledge

​Den studer​ende har viden om:  
- Unreal Engine 
- Blueprint i Unreal Engine

Skills

Den studerende kan:  

- anvende IDE Visual Studio med Unreal Engine 
- anvende C++ til udvikling af spil 
- anvende Blueprint til udvikling af spil 
- anvende grundlæggende design, input, vektor matematik, grafik, lyd, animation og fysik i Unreal Engine 

Competences

Den studerende kan: 

- indgå som spilprogrammør i mindre udvikling- og vedligeholdelsesprojekter 
- tilegne sig viden og færdigheder om spiludvikling 

Topics

Teaching methods and study activities

​Holdundervisning med præsentationer, øvelser, opgaver og tests. 

Resources

​Online materiale

Evaluation

Examination

​Eksamensforudsætning:
Ingen

Eksamensform:
Gruppepræsentation ca. 20 minutter efterfulgt af gruppeeksamen med fælles diskussion og individuelle spørgsmål i ca. 25 minutter per studerende, inklusive votering. 
Individuel karakter gives på basis af en helhedsvurdering af det indleverede arbejde samt den enkeltes præstation under eksamen. 
Ekstern bedømmelse.

Tilladte værktøjer:
Alle

Reeksamen:
Som den ordinære eksamen (nyt projekt). 
Der vil ikke være vejledning under forløbet.​

Grading criteria

​Karakter efter 7-trinsskala ​

Additional information

Responsible

Pelle Sølvkjær Christensen (pelc) og Søren Klit Lambæk (sklm)

Valid from

01-02-2026 00:00

Course type

Keywords

Unreal Engine, UE5, Blueprint, C++, Spil