Print

Spiludvikling 1

Code

XR-SPL1

Version

1.0

Offered by

Software Ingeniør

ECTS

5

Prerequisites

Main purpose

​Kursets formål er at kvalificere den studerende til at kunne anvende Unity med tilhørende skabeloner ved programudvikling. Kurset skal endvidere give den studerende viden om fundamentale emner inden for spiludvikling.

Knowledge

​Den studerende har:
- kendskab til Unity game engine
- kendskab til spiludvikling


Skills

​Den studerende kan:
- anvende IDE Visual Studio med Unity
- anvende C# til Unity scripts til udvikling af spil
- anvende Unitys funktionalitet til UI-udvikling
- anvende grundlæggende design, input, vektor matematik, grafik, lyd, animation og fysik i Unity

Competences

​Den studerende kan:
- indgå som spilprogrammør i mindre udvikling- og vedligeholdelsesprojekter 
- tilegne sig viden og færdigheder om spiludvikling

Topics

Teaching methods and study activities

Resources

Evaluation

Examination

​Eksamensforudsætninger:

1. Fremmødekrav (≥ 75%) 

Hvis eksamensforudsætning ikke er opfyldt, skal den studerende gennemføre en skriftlig opgave i WISEflow for at blive indstillet til reeksamen. 
Denne opgave planlægges efter den ordinære eksamen.

​Eksamensform:
M​undtlig eksamen, 20 minutter inkl. votering. 
Eksamen er uden forberedelse og på basis af teori eller obliga­oriske kursusaktiviteter/-opgaver.
Intern bedømmelse.

Tilladte hjælpemidler:
Egne noter

Reeksamen:
Som ordinær eksamen.

Grading criteria

​Karakter efter 7-trinsskala.

Additional information

Responsible

Søren Klit Lambæk (sklm)

Valid from

01-08-2024 00:00:00

Course type

Keywords

C#, UML, OOP