Print
Code
XR-SPL1
Version
1.0
Offered by
Software Ingeniør
ECTS
5
Prerequisites
Main purpose
Kursets formål er at kvalificere den studerende til at kunne anvende Unity med tilhørende skabeloner ved programudvikling. Kurset skal endvidere give den studerende viden om fundamentale emner inden for spiludvikling.
Knowledge
Den studerende har:
- kendskab til Unity game engine
- kendskab til spiludvikling
Skills
Den studerende kan:
- anvende IDE Visual Studio med Unity
- anvende C# til Unity scripts til udvikling af spil
- anvende Unitys funktionalitet til UI-udvikling
- anvende grundlæggende design, input, vektor matematik, grafik, lyd, animation og fysik i Unity
Competences
Den studerende kan:
- indgå som spilprogrammør i mindre udvikling- og vedligeholdelsesprojekter
- tilegne sig viden og færdigheder om spiludvikling
Topics
Teaching methods and study activities
Resources
Evaluation
Examination
Eksamensforudsætninger:
1. Fremmødekrav (≥ 75%)
Hvis eksamensforudsætning ikke er opfyldt, skal den studerende gennemføre en skriftlig opgave i WISEflow for at blive indstillet til reeksamen.
Denne opgave planlægges efter den ordinære eksamen.
Eksamensform:
Mundtlig eksamen, 20 minutter inkl. votering.
Eksamen er uden forberedelse og på basis af teori eller obligaoriske kursusaktiviteter/-opgaver.
Intern bedømmelse.
Tilladte hjælpemidler:
Egne noter
Reeksamen:
Som ordinær eksamen.
Grading criteria
Karakter efter 7-trinsskala.
Additional information
Responsible
Søren Klit Lambæk (sklm)
Valid from
01-08-2024 00:00:00
Course type
Keywords
C#, UML, OOP