Print
Code
XR-SEP2
Version
1.0
Offered by
Software Ingeniør
ECTS
10
Prerequisites
Main purpose
Formålet er at udvikle og dokumentere et XR-Experience i Unity.
PBL-formålet er at fremme de studerendes kompetencer inden for tværprofessionelt samarbejde.
Knowledge
Anvende viden fra alle andre kurser på semesteret.
Skills
Professionsfaglige færdighedslæringsmål
- Dokumentere analyse og design af et software system ved brug af UML.
- Udarbejde krav, use case model, aktivitetsdiagrammer, systemsekvensdiagrammer, domænemodel.
- Anvende unit testing og use case testing baseret på krav og kode.
- Implementere et XR softwaresystem i C# ifølge systemets design.
- Kan anvende Scrum i kombination med Unified Process (UP) og relevante værktøjer i projektarbejdet.
PBL-færdighedslæringsmål
- Er i stand til aktivt at bruge og videreudvikle gruppekontrakten.
- Kan arbejde med udgangspunkt i projektgruppens egen problemformulering.
- Kan anvende gennemgåede teorier om personprofiler samt tværkulturelle aspekter i gruppesamarbejdet.
- Kan anvende viden om referencer og kildehåndtering.
- Kan anvende akademisk og teknisk skrivestil, rapportstruktur og regler for plagiering.
- Kan formidle projektarbejdets resultater og projektgruppens læreproces på en struktureret måde vha. faglige begreber, såvel skriftlig, grafisk som mundtligt.
Competences
Professionsfaglige kompetencelæringsmål
- Udføre et softwareprojekt med en tydelig sammenhæng mellem krav, analyse, design, implementering, test og dokumentation.
- Udarbejde et softwaredesign, der understøtter gruppesamarbejde.
- Anvende relevante design mønstre og principper, herunder SOLID, så det resulterer i et softwaresystem, der kan vedligeholdes.
- Foretage begrundede tekniske valg.
PBL-kompetencelæringsmål
- Kan beskrive eventuelle konflikter i gruppesamarbejdet samt formulere mulige løsninger herpå.
- Kan opstille og reflektere over egne læringsmål fra nuværende og forrige semester.
Topics
Teaching methods and study activities
Gruppearbejde om projekt understøttet af proces og faglig vejledning.
Online-, video- og holdundervisning i centrale emner.
Løbende evaluering og feedback i forløbet
Diverse obligatoriske feedbackmøder, samt løbende ad hoc møder.
Uddannelsesspecifikt produkt
Fremstilling af produkt i form af model og program.
Resources
Udleveres på læringsplatform.
Evaluation
Examination
Eksamensforudsætning:
Gennemført eller meriteret WS2, Kend din Profession.
Eksamensform:
Gruppeeksamen med individuel bedømmelse.
Eksamen er på baggrund af projektrapport og procesrapport, der er afleveret inden deadline og udført i henhold til de gældende formalitetskriterier, der er angivet i de Softwareingeniørspecifikke retningslinjer.
Gruppepræsentation ca. 20 minutter efterfulgt af gruppeeksamen med fælles diskussion og individuelle spørgsmål i ca. 25 minutter per studerende, inklusive votering.
Individuel karakter gives på basis af en helhedsvurdering af det indleverede arbejde samt den enkeltes præstation under eksamen.
Intern bedømmelse
Tilladte hjælpemidler:
Alle
Reeksamen:
Som den ordinære eksamen (nyt projekt).
Der vil ikke være vejledning under forløbet.
Grading criteria
Karakter efter 7-trinsskalaen.
Additional information
Responsible
Søren Klit Lambæk (sklm)
Valid from
01-02-2025 00:00
Course type
Keywords
Analyse, design, test, dokumentation, projektmetode, Scrum, Unified Process (UP), UML.
Samarbejde, konflikthåndtering, kulturforståelse, personprofiler, kommunikation, gruppearbejde.