Print

Semesterprojekt 2 (XR-)

Code

XR-SEP2

Version

1.0

Offered by

Software Ingeniør

ECTS

10

Prerequisites

Main purpose

​Formålet er at udvikle og dokumentere et XR-Experience i Unity.

PBL-formålet er at fremme de studerendes kompetencer inden for tværprofessionelt samarbejde. 

Knowledge

​​Anvende viden fra alle andre kurser på semesteret. ​

Skills

​Professionsfaglige færdighedslæringsmål 
- Dokumentere analyse og design af et software system ved brug af UML. 
- Udarbejde krav, use case model, aktivitetsdiagrammer, systemsekvensdiagrammer, domænemodel. 
- Anvende unit testing og use case testing baseret på krav og kode. 
- Implementere et XR softwaresystem i C# ifølge systemets design. 
- Kan anvende Scrum i kombination med Unified Process (UP) og relevante værktøjer i projektarbejdet.  

PBL-færdighedslæringsmål 
- Er i stand til aktivt at bruge og videreudvikle gruppekontrakten. 
- Kan arbejde med udgangspunkt i projektgruppens egen problemformulering. 
- Kan anvende gennemgåede teorier om personprofiler samt tværkulturelle aspekter i gruppesamarbejdet. 
- Kan anvende viden om referencer og kildehåndtering. 
- Kan anvende akademisk og teknisk skrivestil, rapportstruktur og regler for plagiering. 
- Kan formidle projektarbejdets resultater og projektgruppens læreproces på en struktureret måde vha. faglige begreber, såvel skriftlig, grafisk som mundtligt. ​

Competences

​Professionsfaglige kompetencelæringsmål 
- Udføre et softwareprojekt med en tydelig sammenhæng mellem krav, analyse, design, implementering, test og dokumentation. 
- Udarbejde et softwaredesign, der understøtter gruppesamarbejde. 
- Anvende relevante design mønstre og principper, herunder SOLID, så det resulterer i et softwaresystem, der kan vedligeholdes.
- Foretage begrundede tekniske valg. 

PBL-kompetencelæringsmål 
- Kan beskrive eventuelle konflikter i gruppesamarbejdet samt formulere mulige løsninger herpå. 
- Kan opstille og reflektere over egne læringsmål fra nuværende og forrige semester. 

Topics

Teaching methods and study activities

Gruppearbejde om projekt understøttet af proces og faglig vejledning. 

Online-, video- og holdundervisning i centrale emner. 

​Løbende evaluering og feedback i forløbet 
Diverse obligatoriske feedbackmøder, samt løbende ad hoc møder.

​Uddannelsesspecifikt produkt 
Fremstilling af produkt i form af model og program.  ​

Resources

​Udleveres på læringsplatform. 

Evaluation

Examination

E​ksamensforudsætning
Ingen

Eksamensform
Gruppeeksamen med individuel bedømmelse. 
Eksamen er på baggrund af projektrapport og procesrapport, der er afleveret inden deadline og udført i henhold til de gældende formalitetskriterier, der er angivet i de Softwareingeniørspecifikke retningslinjer. 
Gruppepræsentation ca. 20 minutter efterfulgt af gruppeeksamen med fælles diskussion og individuelle spørgsmål i ca. 25 minutter per studerende, inklusive votering. 
Individuel karakter gives på basis af en helhedsvurdering af det indleverede arbejde samt den enkeltes præstation under eksamen. 
Intern bedømmelse 

Tilladte hjælpemidler
Alle

Reeksamen
Som den ordinære eksamen (nyt projekt). 
Der vil ikke være vejledning under forløbet. 

Grading criteria

​Karakter efter 7-trinsskalaen. 

Additional information

Responsible

Søren Klit Lambæk (sklm)

Valid from

01-08-2024 00:00:00

Course type

Keywords

Analyse, design, test, dokumentation, projektmetode, Scrum, Unified Process (UP), UML. Samarbejde, konflikthåndtering, kulturforståelse, personprofiler, kommunikation, gruppearbejde.