Print

Digital animationsproduktion

Code

XR-DAP1

Version

1.0

Offered by

Software Ingeniør

ECTS

5

Prerequisites

Main purpose

​Formålet med kurset er at introducere teorier og praksisnære værktøjer som anvendes i industrien til modellering og animation. De studerende vil blive introduceret til produktionspipelinen til spil, omfattende optimering af 3D-modeller, teksturering, rigging og animation. 

Knowledge

Efter at have gennemført kurset, vil den studerende have opnået viden til at: 
- Forklare principperne bag 2D sprites og 3D modeller 
- Sammenligne high-poly og low-poly 3D modellering 
- Sammenligne hard-surface og organisk 3D modellering 
- Redegøre for keyframe animation ​

Skills

Efter at have gennemført kurset har den studerende opnået færdigheder til at: 
- Anvende box modeling til at producere 3D modeller 
- Anvende UV mapping til at texturere 3D modeller 
- Keyframe objekter 
- Importere færdiglavede karakteranimationer 

Competences

Efter gennemførelse af kurset vil den studerende have opnået kompetencer til at samarbejde med animatorer og 3D modellører i en spilproduktion. ​

Topics

Teaching methods and study activities

Undervisningen er baseret på dialogbaseret fremmødeundervisning, online undervisning og blended learning. Der kan være projektarbejde, øvelser, cases, præsentationer, foredrag og test. Egen gennemgang af kursusmaterialer som bøger, noter, web-sider, videoer, tutorials og online kurser.   


 

Resources

Evaluation

Examination

Eksamensforudsætninger

1. Fremmødekrav (≥ 75%) ​

Hvis eksamensforudsætning ikke er opfyldt, skal den studerende gennemføre en skriftlig opgave i WISEflow for at blive indstillet til reeksamen. Denne opgave planlægges efter den ordinære eksamen. 

Eksamensform
Mundtlig eksamen, 20 minutter inkl. votering.  
Den studerende trækker et tilfældigt emne inden for pensum, som forklares på basis af udviklet animation.  
Intern bedømmelse. 

Tilladte hjælpemidler
Alle 

​Reeksamen
Som ordinær eksamen. ​

Grading criteria

Additional information

Responsible

Søren Klit Lambæk (sklm)

Valid from

01-08-2024 00:00:00

Course type

Keywords

Animation, 3D Modellering, Texturering